الخميس، 4 يوليو 2019

قريب مني /بقلم الشاعر/ محمد عطيه محمد

رباعيات الأحزان (( قريب مني ))
( للحزن في قلبي مكان )

قريب مني

بعيد عني

حيب قلبي

وروحي معاك

تكون جمبي

تغيب عني

بتسكني 

وأعيش وياك

أنا بهواك

يا أغلي ما ليا 

والخلان 

وروحي معاك في ليل

الحب شوق وحنان

بحبك والهوي قادر

 ملهشي معاد

وعشقك في القلوب

غالب كفايه بعاد

بتسكني في تكويني

يا توأم روحي

يا حياتي

ونظرة عشق ترضيني 

بتسعد روحي

وأوقاتي

عنيك السود لياليه

مافيش غيرك حبيب ليه

يا روح الروح

بدوب عاشق

وفين ما بروح

أسير عشقك

فداك الروح

أنا عاشق

وأجي أنساك

أجيب سرتك

دقات قلبي ومشاعري

يا نظرة في العيون شردة

ومهما إداري وأخبي

في عشق هواك أنا دايبه

قريب مني وعمر في يوم

ما تبقى بعيد 

حبيب قلبي 

ورغم البعد شوقنا يزيد
رباعيات الأحزان (( قريب مني ))
( للحزن في قلبي مكان )

قريب مني

بعيد عني

حيب قلبي

وروحي معاك

تكون جمبي

تغيب عني

بتسكني 

وأعيش وياك

أنا بهواك

يا أغلي ما ليا 

والخلان 

وروحي معاك في ليل

الحب شوق وحنان

بحبك والهوي قادر

 ملهشي معاد

وعشقك في القلوب

غالب كفايه بعاد

بتسكني في تكويني

يا توأم روحي

يا حياتي

ونظرة عشق ترضيني 

بتسعد روحي

وأوقاتي

عنيك السود لياليه

مافيش غيرك حبيب ليه

يا روح الروح

بدوب عاشق

وفين ما بروح

أسير عشقك

فداك الروح

أنا عاشق

وأجي أنساك

أجيب سرتك

دقات قلبي ومشاعري

يا نظرة في العيون شردة

ومهما إداري وأخبي

في عشق هواك أنا دايبه

قريب مني وعمر في يوم

ما تبقى بعيد 

حبيب قلبي 

ورغم البعد شوقنا يزيد

كلمات الصدق 
فارس الليل الحزين
محمد عطية محمد

كلمات الصدق 
فارس الليل الحزين
محمد عطية محمد

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق