،،،،،،،،،،،،،تحيا مصر،،،،،،،،،،،،،،
النسر المصري عمره مخان
ولا سلم عرضي للفجره
وبصدره حاجز بركان
دنا حران وف ظل الشجره
وتحيه من واحد عادي
كان نفسه واقف ع الجبهه
وترابك يابلدنا غالي
انا حاضر من قبل الندهه
الحارس ف سبيل الله
عينه اترحمت مس النار
وقلوبنا بتسهر وياه
د اخويا وابني والجار
بدر يهل بزيه الميري
والشمس منه بتنور
حبه ورفرف فوقه طيري
مش قادر ابدا اتصور
من غيره ازي هنعيش
ولازرعه هتكمل نحصدها
ولا حتي هنلاق العيش
رب كريم بكره يعدلها
بقلم فهد النحراوي

ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق